tisdag 6 april 2010

Summering av dagens fiske

Det var skönt att Mona fick revanschera sig från förra veckan då hon gick bom. Idag var det min tur att nolla.

Jag hade chansen eftersom jag såg tre bågar i hålet. En var med ända upp över vattnet när den reste tillbaka till sjön. Den sista var en stor rackare. Redan när jag såg den och kände kraften blev jag negativ. Trodde aldrig att jag skulle få den upp i hålet...och så blev det förstås. Skit oxå!

Det var kul att få se en hanbåge. Första gången faktiskt. Vi behöll den. Den vägde ca 1,5 kg. Ville testa om den var ätbar. Lagade till en del direkt när vi kom hem och jämförde med honan vi fick samtidigt. Köttet var blekare i färgen, men faktiskt mörare. Den var helt ok att äta.

Nu får det vara slut på vinterfiske. Våren är ju här för-f-n.
Nu hägrar Vänern eller Vättern. Vi drar söderut så snart vi fått rapporter om att det går sjösätta och att laxen är på G.

Skitfiske på er alla därute!

Inga kommentarer: