onsdag 15 juni 2011

Göspremiär

Äntligen kom vi till skott för en gösrepa. Det har varit mycke nu...

Det blev en händelserik och skön kväll i solnedgång.

Vi hade lagt ut allt vid 21.30-tiden.
Det small direkt på ett spö men det var ett sånt där typiskt gösdrag när det är tomt när man tagit ner spöet för drillning.
Hugg nummer två kom strax därefter. Jag fick då förmånen att få drilla hem en gäddusling på ca 3 kg. Den simmar vidare som vanligt med gröningarna.
Sen hade vi lugnt till kl 23 då vi fick ett rejält rullskrik. Monas tur att drilla. Tungt tungt, säger hon.
Efter 10 minuter fick jag håva hem årets första gös. 5 kg precis och 81 cm. Högg på en Rapala svart/silver ??? Märkligt! Gillar dom inte Lappia längre. Gäddan tog på samma wobbler.



Stolt storfiskare poserar med tung fisk. Den fick gå i baljan.

Nu tyckte vi att vi kunde börja dra oss hemöver så slapp vi bli så trötta imorrn, men jag ville oxå drilla gös så vi körde ett tag till.
Rullskrik igen! Härligt tänkte jag. Nu är det min tur att drilla gös. Tungt och lugnt. Inga ryck och kast.Vi var övertygade att det var gös nummer två. Mona klar med håven. Shit oxå. Upp kom en till grön slips runt 4 kg. Oflyt för mig ikväll. Men va f-n det händer ju grejor och man får veva.
Sen hade vi tre hugg som slet loss reven ur klämmorna, men tomt när man tog spöet. Gösen var verkligen nyfiken inatt.
Efter rensning och paketering var vi i säng redan vid 2 så det var lugnt inför morgondagen.
Härligt med gösfiske...

Skitfiske på er alla därute!

Inga kommentarer: